Kategorie produktów

To co niezbędne w toalecie

Środa, 10 sierpnia 2016 Autor: Monika Dawiec, HURT & DETAL Nr 08/126. Sierpień 2016
Papier toaletowy, kostka WC, preparaty czyszczące – sprawdzamy co możemy znaleźć na sklepowych półkach.
Okazuje się, że wszystko to, co niezbędne. W sklepie Anny Smolagi na półkach, oprócz asortymentu spożywczego, znajduje się szeroki wybór produktów z kategorii chemii gospodarczej. Mimo niewielkiej powierzchni sklepu – klienci kupią tu wszystko co jest potrzebne do utrzymania toalety w czystości.

Czyszczenie obowiązkowe

Na półkach z segmentu chemii gospodarczej niezbędnej w każdej łazience i toalecie znajdziemy mleczka i płyny do czyszczenia łazienkowej armatury. W tej kategorii, jak przyznaje pani Anna, króluje marka Cif. Zarówno tradycyjne mleczko, jak i produkt w aerozolu. Na półce dostępne są także marki Ludwik, Ajax, Tytan, Cilit Bang oraz Dix. „W przypadku asortymentu do czyszczenia łazienki klienci stawiają na produkt sprawdzony, przede wszystkim wybierają marki, do których od lat mają zaufanie. Podczas zakupów często sięgają po nowości, ale pod znanym brandem, czyli na przykład Cif o nowym zapachu czy innowacyjnej formule czyszczącej. Zazwyczaj zakupy tego typu produktów dokonywane są w piątki lub soboty, kiedy mamy więcej czasu na dokładne sprzątanie” – opowiada detalistka.

Po dokładnym wyczyszczeniu zlewu, wanny czy kabiny prysznicowej czas na muszlę klozetową. Żel to podstawa. Jak przyznaje pani Anna numerem jeden od lat w sprzedaży jest Domestos. Na półkach znajdują się także inne marki. „Domestos zielony to zdecydowanie hit sprzedażowy od lat. Na dalszych pozycjach znajdują się pozostałe warianty tego płynu – jak na przykład Domestos zero kamienia i inne. Za nimi plasują się produkty marek Bref, Duck, Kret, Sunik” – mówi detalistka.

Kiedy WC jest już wyczyszczone – zakładamy zazwyczaj zawieszkę. Jak opowiada pani Smolaga, klienci jej sklepu najchętniej wybierają markę Bref Power Aktiv oraz kostki Domestos. „Zauważyłam, że najczęściej wybierane są opakowania ekonomiczne, w przypadku marki Bref potrójne odnotowują najlepszą sprzedaż” – mówi właścicielka sklepu w Warszawie.

Świeżo i pachnąco?

Tak, to możliwe w każdej toalecie! Odpowiedni odświeżacz powietrza załatwi nawet najtrudniejszy do usunięcia problem. Bo odświeżacze powietrza mają nie tylko właściwości odświeżające i zapachowe, ale przede wszystkim usuwają nieprzyjemne zapachy na dobre. W sklepie Anny Smolagi to aerozole wiodą prym w sprzedaży. Jeżeli chodzi o zapachy dominują te świeże – morskie czy leśne, drugie miejsce zajmują wersje kwiatowe. Wśród marek klienci stawiają na 3 ulubione: Glade by Brise, Air Wick oraz Brait.

Król toalety

Kolejnym niezbędnym w każdej toalecie produktem jest oczywiście papier toaletowy. Można by rzec, że to król toalety. Szary, biały, kilkuwarstwowy, zapachowy, tłoczony… Z pewnością na rynku jest z czego wybierać.

Jak opowiada pani Ania – szary papier ma jeszcze swoich zwolenników, zazwyczaj są to starsze osoby.

Jednak najchętniej kupowane są wersje białe, czasem kolorowe czy zapachowe, zazwyczaj kilkuwarstwowe, najlepiej z ładnym tłoczeniem. Zdecydowanie mamy w czym wybierać.

Wśród marek pani Smolaga wymienia Mola, Velvet, Foxy. Jeżeli chodzi o kolorowe czy zapachowe wersje – klienci wybierają rumiankowy papier Regina. Popularnością cieszy się także Allmussi Kaszmir. „W przypadku opakowań – najlepiej sprzedają się większe – czyli 12 czy 16 sztuk. Klienci za większość zakupów płacą kartą, więc kupują bardziej wydajne gramatury. O zakupie często decyduje też to, czy duże opakowanie papieru toaletowego wyposażone jest w dodatkową rączkę, która ułatwia transport zakupu do domu” – dodaje.

Papierowy test

Jak się okazało, papier toaletowy może odegrać, ważniejszą niż by nam się wydawało, rolę w życiu. Jak donosi brytyjski dziennik The Independent, psychoterapeutka Dr Gilda Carle – na podstawie swoich badań ustaliła, że to, w którą stronę wieszamy papier toaletowy w łazience, pokazuje sporo prawdy o tym... jakie są główne cechy naszej osobowości. Brzmi niedorzecznie? Otóż pani doktor zebrała grupę 2 000 mężczyzn i kobiet różnego pochodzenia, od 18. do 75. roku życia. Zapytała ich jak wieszają papier toaletowy: Czy od zewnątrz, czy też od wewnątrz... I okazało się, że osoby, które wieszają papier od zewnątrz, mają większą tendencję do dominacji, niż ci, którzy wieszają papier od wewnątrz. Co więcej, osoby wieszające papier od zewnątrz często czują wręcz przymus, żeby przewieszać papier w cudzych łazienkach. Zapytana o szczegóły Dr Gilda Carle przyznała, że stworzyła „Toilet Paper Personality Test” jako zabawę. Chciała, żeby jej pacjenci zaczęli zwracać uwagę na swoje codzienne zachowania, których normalnie nawet nie zauważają.

Porządek na półce

Przejrzystość na półkach w sklepie, który nie należy do samoobsługowych, jest niezwykle istotna, zwłaszcza jeżeli wybór wśród asortymentu danej kategorii jest bogaty – tak jak w sklepie pani Smolagi. Dzięki tym atutom detalistka jest w stanie konkurować z dużymi placówkami handlowymi, zwłaszcza, że sklep znajduje się na dużym warszawskim osiedlu. Mimo szerokiego rynku marek własnych i rozwoju dyskontów, należy pamiętać, że klienci sklepów osiedlowych wciąż stawiają na jakość. Jak przyznaje detalistka, klienci są w stanie zapłacić więcej za lepsze działanie produktu, większy komfort aplikacji czy po prostu trwały zapach, dlatego wszelkiego rodzaju innowacje bardzo dobrze się przyjmują. Oprócz skuteczności od produktów z tej kategorii oczekuje się także wielofunkcyjności.

Monika Dawiec


tagi: preparaty czyszczące , chemia , sprzedaż , konsument ,